HTML

Hegyimanó

Hétmérföldes kisbakancsban

A blog szerzője TKG és Ákos, két felvidéki hegyjáró, amatőr hegymászó. Ezzel a bloggal is szeretnék hirdetni a kvalitás hegyjárás filozófiáját: hitet téve az alapos felkészülés és megfelelően összeválogatott felszerelés fontossága mellett.

Friss topikok

• P.Zoli: Üdv Hegyimanó! Olvastam az egyik bejegyzésedben, hogy (hozzám hasonlóan) eltört az egyik sátormer... (2009.08.20. 09:55) Ha törik a sátor, MacGyver a vadonban
  • aati: jaaj, nagyon szep helyek ezek. dolgozni se tudok mar ma, ilyenek olvasasa utan csak pakolnam a zsa... (2008.12.08. 10:06) let's go Goriz!
  • MelecskeÁkos: Szeva! hamarosan jönnek a postok, meglátod:) (2008.09.07. 16:05) Gründölés előtt...

Indafotó képek

Ahol még ott vagyunk

Senda Pirenaica - tengerszemek földje

2008.09.10. 09:16 MelecskeÁkos

Folytatjuk, ahol abbahagytuk pireneusokbéli vándorlásaink naplószerű megéneklését. Talán kicsit szárazzá teheti a beszámolót a sok földrajzi név és egyéb technikai részletek, de ezzel az esetleg arratévedő  potenciális hegyjárók dolgát szeretnénk könnyebbé tenni. Mi is sokat kutakodtunk az út előtt különböző élménybeszámolók után, ez nagyon hasznos tud lenni.

Az első tábor, madártávlatból

2. nap

Továbbra is az ezernyi, gleccseri eredetű hegyitó földjén, az Aigüestortes i Estany de Sant Maurici Nemzeti Parkban vagyunk. Reggel összepakoljuk a tábort és elindulunk. Meleg van és süt a Nap. Traverzóval egy széles völgy oldalában megyünk tovább, fel egy nyeregre (Port dera Ribereta), ahonnan pazar kilátás nyílik újabb két tengerszemre (Estanh de Montcasau). Az egyiknél ebéd, de hogy legyen benne fíling, átkelünk a két tavat összekötő patakon, a túloldalra. Ott gyilkos hangyák teszik kellemetlenné a vegetás Knorr leves főzést. Egyébként fuj, soha többet nem viszek ilyet magammal: tömény só a köbön. Az ebéd után visszagázolunk a túlpartra - már több tapasztalattal. Egy bezárt refugio és társukat vesztett franciák szegélyezik utunkat. Szemerkélő eső.

Egy lélekerősítő átkelés a párfokos vízben: jobb mint egy feles

Aztán egy tágas völgyben ereszkedünk le. Kolompok zaja hallatszik valahonnan felülről, de teheneket, birkákat nem látunk sehol. Valószínüleg fantombirkák. Félelmetes! Leérünk egy szekérúthoz (Ribera de Rius patak völgyében), fáradtak vagyunk, letáborozunk. Megesszük a második prágai sonkát, a hátizsák egyre könnyebb, szinte légies. Gyorsan elalszunk, jön a szokásos rovarinvázió - hiába, lenn vagyunk a völgyben. 2000 méter fölött ebből a szempontból sokkal kellemesebb aludni.

3. nap

Reggelinket a Rius pataknál, egy hatalmas fenyő árnyékában kebelezük be. Gergő lelkesen rágcsálja a csokis müzlijét, én egyre nagyobb étvággyal eszem a forró vízbe kevert zabpelyhet. Remek hegyikaja (bár otthon biztos nem tudnék a rántottás-piritósos reggelikről lemondani érte), van banános, almás-fahéjjas, epres ízesítésű, nyamm! A gyomor örömei után laundry (zoknimosás) és hauskíping (sátortisztítás). Az úton pocakos spanyol ranger (vadőr) szólít le: "E tienda, tienda (az sátor, sátor)?? Tilos, tilos kempingelni..., blabla.." Ártatlanul felelem (dán barátunk érvelését használva) "de hisz mi nem kempingeltünk". Békénhagy, megy tovább. Mi is. A szekérút egyre meredekebb, tűz a Nap, mint a hétszentsíg, nem is szólunk egymáshoz, caplatunk fölfelé. Terepjárón dekkoló nyögdíjasok hagynak le, az út felporzik. Elérünk a szekérút végéhez. Az ösvény meredek irányt vesz az erdőben, de legalább hüss van. Tépetünk felfelé, egyre jobb tempóval, pár méter után strandpapucsos nyanyákkal és sikítozó gyerekekkel találozunk. Ők eddig bírták. Megint szidom magamban azt a hülye tömegemberes hozzáállást, hogy a gyerekre nem húznak egy rendes cipőt a túrára. Perszehogy ríl...

aznapi szálásunk, a Restanca menedékház

Gyönyörű erdő, kellemes gondolatok jönnek, pazarul elrendezek magamban pár dolgot, hogy mi lesz, ha hazamegyek, ezt és ezt fogom csinálni meg ilyenek. Felérünk, hatalmas, lecsupaszított sziklák a lábunk alatt, valaha gleccser vonult errefelé... Előttünk hatalmas kőgát tornyosodik: ezek a spanyolok már lassan Szent Péter kapuja elé is gátat fognak emelni. A gáton megy tovább a szűk út, alattunk királykék víz csillog (Era Restanca), pazar katlan, melynek az oldalán áll a Restanca menedékház - a mai szállásunk. Leszedjük a hátizsákot magunkról, ebéd - kocentrálttartalmú kenyér, gyulai szárazkolbász, maradék paprika. Lefoglaljuk a szállást éccakára. Angolul nem tudnak, de mindent megértenek és mi is őket. Hiába, ez a hegyinyelv. A spanyol (és francia) chata-szisztéma nagyon szimpatikus: a földszinten le kell vetni a cipőt, helyette lehet papucsot húzni. A hátizsák sem mehet tovább, erre külön helységek vannak nagy polcokkal, berakodunk. Fönt kicsi porta, ebédlőhelységek, pazar egyszerűségben. Mivel előttünk van az egész délután, a nagy pakkot hátrahagyva csak a minimális oldaltáskákkal megyünk tovább felfelé a Lac de Mar tóhoz. A Nap keménykedik, de mi csak törünk feléje. Itt jut eszemba a butavicc az ecceri emberről, aki a kölkével szintén caplat fölfelé a hegyen: "Apuu, miért süt olyan erősen a naap?" "Azé, kisfiam, mert most sokkal közelebb vagyunk hozzá.."

Felérünk: az elént táruló képtől megremeg az ember szíve. Hagyom, hogy inkább a fényképezőgép lencse meséljen erről:

a Lac de Mar

Minek a homokos tengerpart, ha van nekünk tengerszem?

Visszatekintve

Szólj hozzá!

Címkék: pireneusok

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.